En kväll hos Tomatkungen


Tantklubbsmöte igår med tomatföreläsning och rundtur i plantskolan där det odlas mängder av äppleträd, 
testas olika sorters björnbär och förädlas resistenta sorter av päron mm. 
En härlig kväll fullmatad av kunskap som förmedlas på ett perfekt lagom nördigt och humoristiskt sätt. Det finns väldigt många olika tomatsorter och räcker inte det kan man göra egna om man heter Åke Truedsson och är tomatkung.  





Snygg-äpple 
Åkes son Tommy (undrar om han är döpt efter Tommy tomat) gillar att göra dammar. 


Fantastiskt ställe, jag köpte lite av varje som ska planteras. Tomater som behöver växthus tex så nu behöver jag städa växthuset och få igång bevattningen. Åke har en tomatklubb, där finns säkert många tips ifall det inte blir som jag har tänkt mig. Odling är verkligen förväntningar och lite fjärilar i magen tycker jag. Håll tummarna! 

Kram Jea 


Kommentarer

Populära inlägg