söndag 4 november 2007

hur mycket leksaker kan man ha?

Ojdå en plastgrej gick visst sönder, sååå synd...
Det eviga plockande av leksaker kan kännas lite tungt ibland. Hinner inte rensa heller.
Leker de eller slänger de bara allt på golvet?
De fick såklart massor med nya små plastsaker i födelsedagspresent. Vi själva gav de sämsta leksakerna ur föräldraperspektiv - en miljon pärlor (suck) och ännu värre tuschpennor.
Hoppsan! jag råkade visst dammsuga upp några pärlor...
När jag gröpte ur pumpan i onsdags hörde jag ett ljud, schvii, schvii, schvii.
Vaknar upp ur min kreativa dimma av att Peter säger: Men va FAN! jag trodde du såg efter dem! opps. Varenda skåpslucka målad med röd penna. Yes och varmt vatten =No.
Blir lite svettig. Fönsterputs, Ja! pustar ut.
Pumpan blev bra och luckorna är vita igen.
Finns det tjockare dammsugarslangar?

5 kommentarer:

Nilla sa...

Hahaha... Tjockare dammsugarslangar vet jag inte, men säg gärna till om du hittar =D Större dammsugarpåsar behöver jag också, de tror jag är helt tokig som köper nya dammsugarpåsar varje månad *skratt* Vart tror de 5 stycken små ynka påsar räcker?

Tack för hälsningen till lillfröken, äntligen mår hon bättre igen, så imorgon ska vi ut i skog och mark och hitta material till en krans... Gissa 2 gånger hur gärna jag haft dig i närheten då? =D

Hoppas du hinner ta det lite lungt nu innan julruschen börjar, eller har den börjat redan? Och att du får hjälp, du din stackare hinner ju inte ens sova!

Sköt om dig!

Kram Nilla

Ärtan sa...

Hel JEA

Jovisst känner man igen "leksaksproblemet"!

Jag har efter mycket spännande läsning, på bla din blogg, lagt upp en egen. Om du har tid skulle jag bli väldigt glad om du skev ett par rader till mig och berättar hur man lägger in en besöksräknare.
MVH Camilla

"M" sa...

Ja du...det rasslar i dammsugarslangen...lite ditt och datt..pärlor, ops en barbie sko osv..kram "M"

Stämningsfullt sa...

Hahaha. SÅ bra skrivet! Jag känner verkligen igen mig och skrattade gott. Tur att man inte är ensam. Det är som en ständig kamp....Hahaha

Det Ljuva i livet sa...

Hemma hos oss är det legobitar som sugs upp iderligen:-[. Eller puttekulor..

Grattis i efterskott till dig för att du klarat 3 år som mamma. *fanfar* Stakt jobbat!
Kram Frida