måndag 14 april 2008

Tobleronemousse och ljusslinga

Ikväll vill jag åka till ett stort varuhus, där ska jag köpa ljusslingor med blommor på. Se dem hos min väninna som bor i villa Hemmet http://www.villahemmet.blogspot.com/


Jag ska ha dem ute i ett träd eller på murgrönan, eller på muren, eller i flickrumstaket, eller...


Igår fick vi nog dubbla vuxenpoäng, vi ska börja äta söndagsmiddag med efterrätt. Lika bra att vänja barnen tidigt så kanske det blir en långvarig tradition.

Tobleronemousse

200 g toblerone (det slank ner några nougatpåskägg också)
smält i vattenbad
2 dl vispgrädde
vispa separat
4 äggvitor
vispa separat till skum

vänd ner chokladen i grädden och vänd sen ner äggskummet
i choklad-gräddblandningen. Ställ kallt


Mycket gott

4 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Men guud så gott! - är det den där slingan som jag vill ha!
Måste kolla hos kompisen. Varfär sånt hyss hyss med affären:-(

Kram Maud

Mamma Millan sa...

Låter ju sååååååå smarrigt ju!!!!!
Mumsfilibabba!!!!!

Kram millan

Smått och gott hos Lina sa...

Jösses så gott det lät! Inte alls bra för min plan "beach 2010" ;-)

Kram

Jea sa...

Den här efterrätten gör bysten fyllig och låren fasta:-D