måndag 14 april 2008

Tobleronemousse och ljusslinga

Ikväll vill jag åka till ett stort varuhus, där ska jag köpa ljusslingor med blommor på. Se dem hos min väninna som bor i villa Hemmet http://www.villahemmet.blogspot.com/


Jag ska ha dem ute i ett träd eller på murgrönan, eller på muren, eller i flickrumstaket, eller...


Igår fick vi nog dubbla vuxenpoäng, vi ska börja äta söndagsmiddag med efterrätt. Lika bra att vänja barnen tidigt så kanske det blir en långvarig tradition.

Tobleronemousse

200 g toblerone (det slank ner några nougatpåskägg också)
smält i vattenbad
2 dl vispgrädde
vispa separat
4 äggvitor
vispa separat till skum

vänd ner chokladen i grädden och vänd sen ner äggskummet
i choklad-gräddblandningen. Ställ kallt


Mycket gott

4 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Men guud så gott! - är det den där slingan som jag vill ha!
Måste kolla hos kompisen. Varfär sånt hyss hyss med affären:-(

Kram Maud

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Låter ju sååååååå smarrigt ju!!!!!
Mumsfilibabba!!!!!

Kram millan

Smått och gott hos Lina sa...

Jösses så gott det lät! Inte alls bra för min plan "beach 2010" ;-)

Kram

Jeanette Hornbeck sa...

Den här efterrätten gör bysten fyllig och låren fasta:-D