måndag 7 juli 2008

Shopping igår

Fynd på Rusta, prickiga sopsäckar och nya hundbäddar - en stor till vår gamle Åke och en liten till valpen Åsa som flyttar hem till oss på fredag. Jag ser fram emot att få en ny bebis trots att jag var lite skeptiskt först. Det var jag iofs till Åke också, är verkligen ingen hundmänniska. Men med bruna ögon och ett trevligt sätt kommer man långt. Det gäller även min man :-)

Det blev kuddar till vardagsrummet och Axels nya rum. En bus och en poliskudde från Ilva. Fina skålar 4 för 49 köpte både blå och gröna.

Köpte lite kläder och sandaler till barnen. Tittade på ny TV (vår skärm blev smaschad av en leksaksborrmaskin) Men hann inte åka till Kathrinetorp som vi hade tänkt. Det var loppis, antik- och trädgårdsutställning där. Tröstar mig med att vi inte behöver fler gamla prylar utan tvärtom.
Har rosa och aquablått som färgklickar i vardagsrummet och har länge varit sugen på en fondvägg, kanske så länge så jag är trött på det, känner att det börjar bli lite tjatigt med fondväggar. Den här tapeten gillar jag. Eller den med magnolior på från Cole & son

4 kommentarer:

Pia sa...

Herligt med lidt shopping:-)) Så fine lamper fra Ilva, de havde nogle dejlige farver:-) Og tillykke med ny hvalp - hunde er så skønne, og er altid glade:-))

Kram P

Jeanette Hornbeck sa...

Tack ska du ha Pia!:-)

Villa Hemma sa...

Vaa?? Skall Åke få en liten kompis?

Anonym sa...

Hej Jea!

Fick länken till din blogg av Lotta m E och A och tänkte lämna några rader! Du har en trevlig blogg och jag kommer säkerligen att surfa inom fler gånger!

Fick ju ett mail från dig för längesedan om din butik när du öppnade och har inte kvar adressen, är sugen på att åka ner till Vellinge i sommar och kika in då vi numera bor i hus och behöver mer växter än vi hade innan!

Kram
Nettan ( m William och Linnéa)