fredag 20 november 2009

Närbilder




Nya objektivet är bra till produktfotografering, för det kan bara bli närbilder om man inte bor på Drottningholm eller något annat gigantiskt "plejs"...
Försökte trycka upp mig som en fluga på väggen i hallen men fick ändå bara med en halv dörr.
Ska traska iväg till en butik och prova ut ett med vidvinkel.

Imorgon ska jag buda bilder till webbyrån. När sen designen på sidan är klar ska jag beskära, komprimera och lägga in alla bilder och sen ska jag skriva bildtexter, priser och mått o.dyl. (det är roligt nu...)
Vi ska julskylta i veckan och jag har knappt hunnit tänka på det.
Idag hade jag en workshop med advents- och jultema.
De fick göra en krans, en bukett och en hyacintdekoration. Jätteduktiga tjejer, glömde tyvärr kameran.

Visar några av Lottas fina bilder på butiken. Någon av de översta bilderna ska jag ha som visitkort. Har velat ha en sån bild länge, och som tur var kom jag ju på det i all hast innan hon skulle åka hem och allt ljus var helt borta.

Till er som undrar när webshoppen öppnar:
-så fort som det bara är möjligt. Nu känns det som om det mesta jobbet är gjort så håller alla sig friska och det tekniska fungerar, så kan det nog gå ganska snabbt.
(observera att jag är en mycket optimistisk person...) Helgen, måndag och tisdag går bort för jag ska på begravning.

Kram Jea

13 kommentarer:

Linruz sa...

Hihi känner igen det där! Hr ett fast 50mm objektiv som jag fullkomligt älskar men det funkar inte i alla lägen. Born nämligen inte i något Drottningholm jag heller.
Längtar till webbshoppen öppnar. Såg sååå fina saker som Lotta shoppat hos dig som jag är sugen på.
Kram kram Lina

Hem och Lycka sa...

Jättefina bilder, din butik är verkligen super. Hoppas på att komma ner till dig i sommar.

kram

Anonym sa...

Du är så fin och butiken ser också jättefin ut! Härligt med webbshop också för oss som bor långt ifrån, kram, Lotta i Lindesberg.

♥ Fyra årstider sa...

Du är så vacker! Vad kul att du gillar bilderna. Inte svårt att fota i din härliga butik.

Tack för trevligt samtal idag:-)
Kram Lotta

Lilla huset på prärien sa...

Hej Jea!

Vad fint det ser ut där. Kul att det går framåt med shoppen :) Jag har inte fått något kontonummer av dig ännu så jag har inte kunnat sätta in pengarna till dig! Hör av dig på mailen så att pengarna hamnar på rätt konto!

Vill förrsten ha en sådan där liten K&Co-lykta i zink med små fåglar som sitter på grenarna, förstår du vad jag menar? Vad kostar en sådan?

Kram Jenny

Limetwig sa...

Oj så fina bilder, både på butiken och dig! Hon é duktig hon Lotta! Det kommer säkert att bli en fin webbshop, men inget slår upplevelsen att gå runt där i butiken och bli inspirerad av allt fint!

Ha det bäst! Åse

Maria sa...

Ååååh vilken guldgruva inför julshoppandet. Önskar men fick komma och fynda. Skynda med webshoppen!! ;))

Härliga "våriga" bilder på dig också.

KRAM

Mrs M sa...

Vad vacker du är! Härliga färger också, det ska bli kul att se butiken sen!
Kram/ Mimmi

Madeleine sa...

Hej.
Vill bara tacka för den fina begravningsblomman du gjort till oss.
Det är alltid en fröjd att handla blommer av dig.
Kram på dig :-)
Madeleine

Tulipa sa...

hej Jea!
Jag tycker att du ska använda bilden där du har ditt fantastiskt vackra leende som visitkortsbild...

Lycka till med spännande projekten!!!

Kram Mariette

rosenskära sa...

Godmorgon raring! Bilderna blev kanon - tack för att du visar vilken fin butik du har! Och du - nu på söndag kör syrran och jag neråt. Jag antar att du njuter av lite lugn och ro och ledighet (not...). OM du är i butiken på söndag och förberder eller nåt, kanske du kan höra av dig så kommer vi! Sakanr hela dig och ditt smittande leende!

Lena

lisa sa...

Kika in! Viljen ljuvlig blogg du har:) Ha en fin dag!

hemmahosagge sa...

Härliga bilder och lycka till :). Hälsningar Agnetha.