torsdag 18 maj 2023

Trädgårdsskatter

Just nu är det full fart på ogräsen i gångar och på innergården. Vill använda den bensindrivna trimmern men något är fel på den, så jag ska försöka med en eldriven, en spade och en morakniv. Jag har provat allt på innergården eld, ättika, ånga, kokande vatten, salt och även gift innan jag visste mer om det. Stenläggningen behövs göras om och då vill jag ha något (typ cement) som stoppar fröogräsen bättre. 

Först är blommorna mörka på Malusen

En av hjälpredorna, försöker dressera dem till att äta kirskål😉

Efter nån vecka är blommorna ljusare 

En bukettbild slank med, härligt med försommarblommor 

Efter ytterligare några dagar är de ännu ljusare

Klematisen verkar trivas. Den har jag planterat för att kunna använda i brudbuketter istället för anemon tex. 

Ha en fin Kristi Himmelfärds dag!

Kram Jea 


Inga kommentarer: