Lördag i butiken


Jag börjar alltid min arbetsdag med att gå igenom beställningar och läsa mail och se om det behövs några fler blommor och sen levererar jag ofta begravningsblommor. Efter det kör jag till butiken och startar datorn, plockar ut blommor på trappan och  buketter i butiken, sopar golvet och tänder ljus mm. Sen snittar jag blommor om jag har gjort inköp och börjar så fort som möjligt göra dagens beställningar. När dagens buketter är klara börjar jag göra beställningar till nästa dag och så kommer det kunder och ringer en del. 
På lördagar är det lite annorlunda, då är det ofta
bröllop som ska hämtas eller levereras och gåbort blommor till fester eller bordsdekorationer. Idag har jag gjort dekorationer på champagneflaskor, bundit buketter, kört blomsterbud och gjort en härlig brudbukett och en knappnålsblomma till ett bröllop imorgon.❤️ 
Kram Jea 

Kommentarer

Populära inlägg