söndag 17 juni 2007

En vit båt

Hur mycket jag än shoppar kan jag aldrig hänga med i min mans tempo. När han väl handlar är det rejält. På torsdag hämtar han hem den och även om jag tycker det är lite onödigt och alldeles för dyrt så längtar jag också. Visst är den fin, vår nya vita båt.


Den ska få fina blåvita kuddar och vårt blåvita IKEA porslin måste bli båtporslin (himla tråkigt, vad ska jag då ha i köket:-D...)
Bilden kommer från http://www.montereysweden.com/





Vårt kylskåp är integrerat och luckan bara lossnar, det har runnit ut så mycket vatten av all kondens så hyllplanet är ruttet. Snart ramlar hela kylen ner. Var lite deppig tills jag kom på vilken kyl vi ska ha istället. Hatar egentligen vitvaror som syns men en smeg kan man ju leva med att se på. Fast jag vet inte riktigt var den ska stå och det verkar inte finnas någon vit. Gräddvit eller rosa är fint men inte hemma hos oss, svart, grå? Vi har en gammal gjutjärnsspis som har stått i garaget i 10 år för att vi inte vet var den ska vara, hade precis kommit på platsen men nu måste nog kylen stå där istället.
Bilder kommer från http://www.smeg.com/




1 kommentar:

Mrs M sa...

Eftersom ett SMEG kylskåp kostar ungefär som en propeller på en sån där båt, tycker jag absolut att ni (*harkel* du) ska ha ett... Alla färger är fina, tycker jag. Vilka fina inlägg du har haft sen jag var här sist! Jag har förresten fått duschdraperiet nu, men inte packat upp det än...