Prylar man blir glad av

Löjligt förtjust, småförälskad och lite fnissig. jag fattar inte varför man ibland köper skräp för flera tusen, nu tänker jag t.ex Ullared en vagn med sånt man inte behöver, överförbrukar och glömmer bort. Sen går man och trånar efter en fin kvalitetspryl i flera år. Man får vad man betalar för, det finns inga genvägar där. Nu har jag en soptunna jag klappar på och en kyl som får mig att tänka i sångtexter. Smegen är min, smegen är min, vi har vunnit, smegen är min...eller Min smeg och jag...töntigt jag vet. Men så är det. Vad gäller Ullared så är jag mer inne på Peter Wahlbecks textrader om eländet. Lalalalala.... tänk miljövänligt, köp inget skräp, köp istället varor som är återbruk, antikt, kvalitet, från länder med goda arbetsvillkor, fair trade, hantverk, naturmaterial, ekologiskt, närodlat. Köp blommor i blomsterbutiker, köp böcker i bokhandeln. Var rädd om stads- och bykärnor.

Kommentarer

Populära inlägg