måndag 29 oktober 2007

Barnkalas

Idag fyller mina godingar 3 år. Vi hade barnkalas igår.
Jag hade egentligen velat göra tårtor som ser ut så här:


...Men jag inser mina begränsningar och det blev helt vanliga runda...
Kavlade och kavlade marsipankorvarna, men inte en chans att de skulle kunna täcka en tårta. Fram med pepparkaksformarna och på hennes blev det rosa hjärtan och på hans något som skulle föreställa gröna stjärnor. Politiskt inkorrekta tårtor. Men jag lovar att uppfostra båda mina barn till mjuka och tuffa oavsett kön eller färg på kläder och tårtor.
Hans var med vanilj, hallon, blåbär och banan och hennes var med choklad, mandarin och persika. Jättegott!
Bilder kommer ikväll.

Igår gjorde jag deras födelsedagsböcker som de skulle ha med sig till dagis. Blev så sugen på att scrappa. Kul pyssel. Jag är så fashinerad av de som är riktigt duktiga. Jag har flera tvillingmammekompisar som är helt grymma.
kolla in Fia här http://www.scrappa.blogg.se/

Draktårtorna är från http://www.dekoreramera.se/ det är Marie Richter som har gjort den. Vilket proffs va! Jag ska försöka ta reda på var hon finns, kanske man kan beställa till nästa år.

2 kommentarer:

Nilla sa...

Försenade gratulationer till de små sötisarna!

Kram Nilla

Villa Hemma sa...

Fina tårtor! Dina var säkert finare *fjäskar* :-D
S. kommer över med paketerna en dag!
kram