onsdag 27 februari 2008

Inredningsfrosseri ikväll

Ikväll kommer det en galet rolig tjej hem till mig. Hon heter Charlotte och hennes dotter har en lekstuga mitt inne i sitt rum. "Lotta" designar och hennes sambo bygger. (vad som helst tror jag) Vi ska ha kreativ kväll där vi ska bara snacka inredningsbutiker, leta möbler, tycka en massa, matcha och planera våra hem. Jag ska rita en ny trappa för tydligen får det inte plats en spiraltrappa hos oss (-är det inte bara att såga upp ett större hål?)


Kvällen blev lång och jag tror att vi fick en massa idéer. Vad som blir verklighet får ni se senare.

Nu ikväll har jag varit på våning 53 i Turning Torso. De som bor i huset har 24-timmars betjäning i receptionen, de har gym, loungevåningar och bastu m.m. De i receptionen fixar det mesta - allt från boka taxi och restaurang till att fixa huvudvärkstabletter. Det lät ganska kul när värden berättade om att de boende inte vill gå ute för att komma till sina bilar, det finns en tunnel ner i garaget (det blåser ju rätt mycket där i hamnen) Konstigt att inte kunna öppna fönstret, inget för någon med klaustofobi. Hela upplevelsen är snurrig och man hittar knappt ut därifrån för allt ser likadant ut.
Man får lock för öronen när man åker ner i hissen. Häftigt är att man vid klart väder ser till Helsingör, Trelleborg och långt ut på skåneslätten.

Imorgon börjar jag fixa med den nya lokalen och i helgen ska vi till Qvesarum och gå i smala spiraltrappor.

Godnatt!

Inga kommentarer: