tisdag 28 oktober 2008

Utmanad

Vivi på Humlebacken har utmanat mig (jag kan skriva miljoner superlativ om henne, toppklass helt enkelt)

Här kommer reglerna:

* Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
* Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
* Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
* Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

Så vassegoda håll till godo, har lite svårt och välja mellan egenheterna bara och frågan är om man vill skriva sina sämsta.

1) Jag avskyr att gå upp på morgonen, vaknar alltid glad förvisso, men vill alltid ligga kvar lite
till. Det enda som kan få mig att gå upp tidigt är flygplan, blomstergrossister i/från andra länder
och Luciafiranden.

2) Dygnet har för få timmar för mig.

3) Jag måste dammsuga innan jag äter frukost på helgen.

4) Det bästa jag vet är att läsa, om jag fick bestämma så skulle jag läsa jämt, när jag var liten ville jag gärna sitta hemma hos min kompis Lena och läsa, något hon blev lite sur över ibland. Jag läser gärna på en strand, i badet eller i en bastu.

5) När jag var yngre ritade jag alltid på lektionerna, ofta ritade jag av lärarna, det är bara en som har kommit på mig. Ofta försökte de ställa kuggfrågor för de trodde att jag inte lyssnade. Svarade alltid rätt (*räcker ut tungan*)

6) Jag har väldigt bra minne vad gäller sånt som intresserar mig, däremot kan jag glömma gå till tandläkaren och annat. (samma sak med lokalsinne)

7) Man kan inte lita på att jag lyssnar av, laddar eller ens har med min mobil.

Jag utmanar:
Villa Hemmet,
Beas Barnslikheter
Hedvig och Jag
Liljor och Tulpaner
Nillas Hem
Njut en smula
Småbarnsbubbel

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att läsa Jea... menar du att du dammsuger på lördagmorgnar.....????? sjuuukt
Gulligt du skrev om mig:)
kram

Anonym sa...

PS, upptäckte att du missat ett ":" i länken till mig...

Himmelbit/Njut en smula sa...

Du är ju rolig du! :-D

Hmmm, jag kanske bangar det här om det är ok. Funderar lite ;-) :-D.

Kram kram

Moodboardwithflowers sa...

Mo haha back... nu har du fått din utmaning... Imorgon bitti ska du dammsuga! Hehe