söndag 12 oktober 2008

vilse i almanackan


Jag gillar årtsiderna och brukar hålla mig till säsongen.
Igår blev det lite cross over. Kunde inte motstå att köpa in tulpaner och blev så sötsugen att jag kokade kola.
Tänkte först busa lite och låtsas att det var provbak inför jul. Alla som känner mig vet att det aldrig skulle hända,
är mer den improviserande typen och går inte och slår dank direkt.

Godis boken "Godter" har jag köpt på Magasin i Köpenhamn. Ville göra tryfflarna men förstod tyvärr inte receptet. Både måtten och orden var nya för mig. Ska be en dansk väninna översätta.

Ha en härlig söndag!
Posted by Picasa

7 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Mums med kola!
Det kanske man skulle prova på.

Kram Maud

Anonym sa...

Tryfflar är så gott! Hoppas kolan blev seg och god! Ha en skön söndag. Kram Tulipa

Pia sa...

Ja, det er ikke bare bare med de danske ord;-) - købte Leilas kogebog i Sverige, og har heldigvis en sød svensk svoger som kan oversætte for mig:-)

Kram Pia

Nilla sa...

Tulpaner är ju aldrig fel :D Och kola skulle inte sitta så dumt det heller, vilken tur att jag inte har alla ingredienser hemma!

Ha en skön kväll, förhoppningsvis ledig sådan?

Kram Nilla

Himmelbit/Njut en smula sa...

Mums!! Nu blev jag riktigt sugen på kola! Trist med kokboken - hoppas att du får receptet översatt. Jag tycker att det är helt ok att byta "årstider" vid behov.. ;-) :-D.

Hoppas att ni haft en toppenhelg utan för mycket jobb!
Kram kram

Anonym sa...

Jag har boken på svenska! Jag kan scanna till dig. :)

Kram!

Villa Hemma sa...

Hihi. Jag kokte kola i fredags.... och helgen innan... man måste ju öva :D

kram