Bloggande och semester?!

Ser att många bloggare tar semester. Mina cykler stämmer inte alls med det, jag gör tvärtom. Likadant med att de flesta låter bli att blogga på helgen, men det är ju då jag är ledig, samma sak med semestern. För att inte bli alltför uttråkad lägger jag nu till en massa nya kul bloggar i min nya uppdaterade blogglista. Gillar det att de som är senast uppdaterade visas överst.

Jag har inte bloggkoll på någon (för då blir jag nog bloggutbränd med alla mail! var med i en tvillingmailinglista innan och höll på att bli totalgalen) utan surfar runt mellan bloggarna, egentligen vill jag inte ha samma länkar som någon men väljer mina vänner och de som inspirerar mig mest och de som uppdaterar mest, det är ju trist när det är samma varje gång man går in...fast man får sig kanske en tankeställare själv, hm sköter jag mig egentligen?...(fniss jag lovar iaf inte något mer, eller tar bloggpauser som varar en eftermiddag, jag svarar när någon kommenterar...fast jag är inte lika social som vissa, såg att en tjej hade 167 bloggar att besöka dagligen, shit, hur går det då med resten av livet, jobb, familj, vänner irl...

Sen känner jag att jag nog måste ta tag i det där med inredning som egentligen är mitt största intresse, ska sluta slösa tid på en massa annat. Fast jag kan inte riktigt bestämma mig för hur jag vill ha det, det ska stämma med både funktion och vara snyggt. För mycket pynt som dammar har jag inte tid med, textilier samma sak. Jag vill inte ha ett "Mio hem" eller ett museum, inte heller ett dockskåp. Det får inte vara vitt överallt men basen ska vara vit. Jag vill inte ha samma saker som alla andra, det får inte vara gulligt, det får inte vara för ruffigt men ändå lite.
Jag vill inte ha för modernt. Vill inte behöva ändra om hela tiden eller tröttna på stilen. Gärna lantligt med inslag av industri men inte för mycket... Lagom är bäst som vanligt.
Det ska gå att ha barn och hundar och man ska kunna gå in med skor...
Jag gillar att ha lite olika i olika rum, vet att många tycker hela huset ska vara samma.
Iaf ska jag ta tag i det nu och gör något litet varje dag.
Flädersaft

Blablabla, kram på er, ni är underbara! (men snälla ta inte semester allihop)

Kram Jea


Kommentarer

Maria sa…
Hallå där bästa tjejen! Är inne och stökar här efter ett kort uppehåll och blir så tillfreds med att se att det är fler än jag som har "hembeslutsångest" eller vad man nu ska kalla det. Känner väl igen mig i vill-inte-ha-katalog-men-snyggt-men-personligt-blandat-men-inte-för-mycket tänket. En trevlig tävling såg jag också...kul kul! Hoppas midsommar var toppen och sköt om dig!
Kraaam!!
Jag gör som du, kommer igång med bloggandet när jag väl är ledig, det är ju då det finns tid!
Ja, nog vill man ha ett personligt hem, fast jag ska erkänna att jag är lite insöad på New Englandstilen just nu.... :)
Hoppas att du får en skön kväll i solen!
Kram,
Ann

Populära inlägg