söndag 14 juni 2009

on my mind and nose


ja ni, jag säger det här snabbt. jag har tagit hål i näsan
Eftersom jag är en riktig velpanna vad gäller vissa saker så tycker jag såklart att den kunde suttit lite annorlunda och jag är heller inte helt säker på att jag är så bohemisk. För i mina ibland fördomsfulla ögon är det bara gatflickor, rockstjärnor, konstnärer, fjortisar och patrask som har sånt. och så jag...
Eller så är det gudinnor från Indien.
Hur som helst så gör det ont och den sitter där den sitter.

Jag jobbade som vanligt igår, P var sjuk så vi stannade hemma från festen. Vi glömde avboka barnvakten så när hon kom fick hon stanna och ta hand om barnen när jag städade och klippte gräset så P kunde vila. Idag har vi ätit frukost i flera timmar, läst en hög med tidningar, bakat rabarberpaj, gjort leilas rosa lemonad, gjort lasagne i min älskade riceform, tvättat och lekt med lego. Grannen har släppt ut sina hästar i vår hage, barnen badar i barnpoolen och nu ska jag sätta upp saker på väggen i A´s rum. Sen ska jag göra en skolplansch eller sy lite eller se en film och baka en tårta till tårtbuffén på dagis på tisdag. Det blir sommartårta med jordgubbar, hallon, blåbär och banan.

Ha en härlig söndag

Kram Jea

14 kommentarer:

rosenskära sa...

Hallo ja! Precis en sån affisch har jag liggande ihoprullad i en korg, tillsammans med två andra lika stora med andra gudar på och kuddfodral, hissgardin i sarityg mm mm...
Så för min del är det helt okej att du har hål i näsan, men bara om du har en såndär STOR guldring i med en massa grejer som fladdrar!

Här bakas det jordbubbstårta imorrn i stället, lurar på om det ska bli citronmousse eller chokladmousse emellan, vad tycker du?

Kram/Lena

rosenskära sa...

jordbubbstårta?

Jenny sa...

Hehe, ja du har du nu skaffat en så är det inte långt till att skaffa en till!! :D Se på mig....;)

Vi ska försöka titta förbi nästa gång vi är ute på en av våra åkturer så vi hinner ses innan vi lämnar skåne.

Stora kramar
Jenny

Lilla huset på prärien sa...

He he - du är för härlig du Jea. Hål i näsan! Ja varför inte, det är säkert helsnyggt och helrätt på dig skulle jag tro. När jag gick i skolan gick jag och gjorde hål i naveln, hipp som happ, mellan gymnastiken och ett matteprov *ler*. Så jag är nog samma skrot o korn som dig skulle jag tro ;)

Kram J

Lallis - liv och leverne sa...

Vilken mysig blogg du har:)
KOmmer gärna tillbaka flera gånger
Kram Lallis

Fialia sa...

Och så jag. ;)

Fast den har suttit där den sitter i 15 år nu.

Puss!

Fialia sa...

Vad menar du kryper ut? Vad har du i? En ring?

Jag har nog ingen bild på min, men den har du väl sett? Jag har en liiiiten guldring i. Syns inte jättemycket, but it's there.

Fialia sa...

Du skulle kanske ha en ring nu i början. Som inte kan åka ut. Inte bra att den åker in och ut ju.

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

:)

Blir så glad av att besöka din fina blogg! Lycka till med näshåltagandet :)

Kramis J ♥

Cecilia sa...

Hej hej!
Mailade dig för ett tag sedan, du skrev att du ville ha kontakt med mig. Mitt mail kanske inte kommit fram sen?
Kul med hål i näsan! Man ska göra lite sådana där roliga saker ibland, jag tatuerade mig i torsdags :D.
Hoppas allt är bra annars!
/Cecilia

rosenskära sa...

Nix, det var inte jag, kanske någon hemlig beundrare från trakten...?

Kram/L

Viveka på Humlebacken sa...

hej du!
Svar: Nej de är inte murade, de balanserar så gott det går:) Du får väl komma hit och titta!

kram

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Hål i näsan, så häftigt! Man ska ju våga sticka ut hakan lite, eller som i detta fall näsan! :o)
Ha en härlig midsommarvecka,
Lydia

Lilla huset på prärien sa...

Tack Jea! Jag ville kika in och önska dig en riktigt skön och mysig Midsommar också. Vi har massvis att stå i idag med förberedelser etc men jag orkar bara inte och har bestämt mig för att det som hinns med, det hinns med. Inte mer med det :)

Glad Midsommar!!

Kram Jenny