måndag 8 juni 2009

Helgens övningar

Jag fick en extra dag i lördags! hade glömt att det var röd dag och trodde jag skulle jobba som vanligt. Åkte in till butiken en liten stund för att lämna ut en beställning och så öppnade jag för några tjejer som ringde.
Skönt att för en gångs skull inte behöva stressa och få göra sig i ordning för att gå på fest i lugn och ro. Vi hade jättekul, underbar mat och dryck, sång, dans och trevliga människor. Är fortfarande lite trött:-D Känner av det i både ben, fötter och huvud...Igår var man inte tuff när barnen vaknade kl 07.00. Jag har t.o.m. lovat att köra på lördag när vi ska på nästa fest, ni vet "aldrig mer". Vi får väl se hur det blir med det.
Igår kom min bästa kompis och hennes familj från Halmstad för att hämta lilla Scilla. De bjöd oss på lunch och hade med sig kreolsk gryta och färskpotatis. Mums!
Vi gjorde fuskmorotsmuffins (kungsörnenmix) till efterrätt. Ibland får man vara lite lat.
Sen på kvällen kom svägerskan och kusinerna och hälsade på. Så det blev mycket lek, kul.
Barnen somnade gott sen och jag också, missade slutet på filmen som vanligt.

Nu ska jag göra matsäck till dagisutflykten imorgon, det blir grillad kyckling, fransk potatissallad, lite olika korvar, oliver, ost, Leilas chokladcupcakes, jordgubbar, flädersaft och hallongrottor om jag hinner. Jag älskar matsäckar, tycker det ska vara lyxigt och hemgjort. Det är väl hemskt med mackor från macken eller när man kommer till ett ställe där det är världens längsta kö till sämsta syltan, där de dessutom tar hutlöst betalt för att det inte finns något annat att välja på.

Så här snygg blev P´s farmor Elsas cykel efter en omgång färg.

Ha en trevlig kväll!
Kram Jea

14 kommentarer:

Tessan sa...

Haha... vi lever! Men tröttheten sitter nog i några dagar till.
Tack för att ni är superbra och var med och gjorde festen kanon :-)
KRAM!!

Tulipa sa...

Vilken matsäck!
Låter suveränt gott och höjden av utflyktslyx!

Och så fick jag se cykeln också!
Hu härlig som helst!!

Kram Mariette

Lilla huset på prärien sa...

Vilka matsäckar du gör!! Gud jag måste nog åka på picknick med dig någon dag :) Här skulle det vara picknick med på dagisavslutningen idag, det blev tunnbrödsrullar med philadelphiaost, skinka och grönsaker. Lite goda chokladkex och äppledricka. Inget avancerat men det var bättre än någon som kom med en köpt pizza i alla fall...

Och jodå, Ittalla outlet heter det numera. Det finns både keramik, skor och snygga skjortor att fynda numera!

Kram Jenny

Maria sa...

Halloj!
Åter ett bevis på vad man kan göra med lite färg, den blev ju helball! :)
Håller med dig en matsäck ska vara något att läääängta till. Det blev säkert kalasgott.

Ha en bra dag!
Kramar.

Jenni - Snickarsbacken sa...

Jiseess! Vilken matsäck :-) Mums! Och så mycke kul program ni haft! DU skriver så trevligt, nästan som om du skulle sitta brevid och berätta själv :)

Vilosipeden blev riktigt lyckad!

Jenni

rosenskära sa...

Ja det där var väl en matsäck som hette duga! Då får jag hålla tummarna för att himlen håller tätt på utflykten!

Läcker färg på cykeln - turkost är en riktig sommarfärg!

Kram/Lena

Mamma med ambitioner sa...

Vilken mysig helg du haft. Jag älskar också att fixa till matsäckar. Det blev en här igår med. Hade helt glömt bort hallongrottor. Det är ju jättegott. Det får nog bli lite kakbak imorgon. Tackar! Ha det bra, kul med en cykel i skylten. Har en svägerska i dina trakter, får nog skicka dit henns på lite spaning. Kram

Ingmarie sa...

Hej!
Toppentrevlig blogg måste jag säga,ska bli intressant att följa.
Var på resande fot häromdagen,köpte en ostmacka på en bensinstation....Smakade gammalt gummi,lutade som det i alla fall!

Maria sa...

Hejsan!!
Då får jag gartulera till vinsten av mitt lilla paket. Maila mig din adress (eller mejladress om du hellre tar de uppgifterna mer "offline"). m_1054@hotmail.com

Stor kram!!

Maria sa...

Hejsan!
Vi tar det här forumet också! :)
Jo, tack jag har fått en hel del ideér och förslag.
I antal leder hallon och någon form av choklad.
Jag har spanat på en tårta som är täckt med spröda flingor vit choklad och fylld med hallongrädde...ser ut som det snöat på den. Bra med tanke på årstiden.
Tyvärr tycker jag att den är liiite för söt - skulle vilja ha mer hallon, men då är personalen på konditoriet där de har tårtan inte särskilt "tillmötesgående". Du kan inte gissa hur korkade svar jag fått när jag försökt fråga om saker gällande beställning av tårta!!
Bl.a så frågade jag om de hade någon förteckning över sina tårtor, fyllningar och så eller om de kunde berätta om standardtårtorna (OBS!! Det var en vardagförmiddag vid 10 tiden och butiken var tom), de slängde åt mig en trasig pärm med bilder...ingen förklaring om tårtorna.
Då jag åter frågade så fick jag - NÄÄÄH, det kan vi inte för det har vi inte!! Så att få dem att hjälpa till med ändringar känns rätt hopplöst.
Ska se om jag kan ta ett snack med lokala konditorn istället

Caroline sa...

Vilken underbar bild! Bara att skutta upp och åka iväg på en tur till stranden! :)

Kram C.

lolla sa...

hejsan
ojsan vilken lyxigt god matsäck....kommer att smaka smaskens....
cykeln blev kanon fin,härlig färg
ha en fin helg lolla

Felicia sa...

Ohh, villken härlig cykel!
Och en väldigt fin blogg du har:D

Ha en bra sommar Kramizar Felicia ♥

Ett hus i vitt sa...

Åhh lyckliga barn som får så lyxig matsäck. Ja det är verkligen viktigt, en dålig matsäck kan ju förstöra en hel dag. Mysigt med cykeln!! Ha det gott o lycka till med hall o webshop :-). Kram, Anette