fredag 2 oktober 2009

Vackra rosor


Blir helt hagalen av alla fina rosor som finns nu, får stilla mig speciellt när det är rosa nyanser.
Man ska ju kunna sälja alla man köper in, men åh vad svårt det är ibland. Tänk er vanligt shoppingsug fast man shoppar allt x 20.

Jag älskar höstens alla bär, kapslar, grenar och annat mys.
Vi gör massor av kransar och ljusfat nu. Underbart kul!.

Idag ska jag göra ett höstbröllop i brunt med turkosa kontraster, det ska gå från ljust till mörkt
och innehålla hasselgrenar och påfågelfjädrar.

I veckan har jag haft Austinrosor, Äntligen! (har tjatat i över 3 år) Tyvärr är det inget grossisterna kan räkna med att få även om de beställer, utan de blir tilldelade av det som finns.
Ännu mera åtråvärt alltså.
För att ni ska förstå hur fantastiska de är så jämför med pionen på bilden.
Igår hade jag besök i butiken. Hade ställt pannkakor på arbetsbänken och när jag skulle stoppa in första tuggan fladdrade det till och någon flydde (från min tallrik?)
Fladdermus? nej en vanlig mus. Mousebuster kom och nu har vi massor med små fällor gillrade med jordnötssmör. Fick också tips om att möss älskar choklad. Kan vara bra att veta för lantisar.
Jag har fyllt år också, åt så mycket tårta igår kväll att jag var allvarligt orolig för min hälsa och hade hjärtklappning på kvällen. Ska äta tårtan på morgonen i fortsättningen och nöja mig med sprit på kvällen;-)
Ha en härlig fredag!
Kram Jea

4 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

HEJ JEA!! Grattis i efterskott kära du!! Att jag missade det... själv har jag precis kommit hem från jobbet och gympan med lilltjejen. Sonen är på sitt första "disco" och väntas hem snart. Då blir det lite mys med familjen innan alla stupar i säng!

Underbara rosor!! Jag bara älskar dem :)

Kram Jenny

rosenskära sa...

Grattis pärlan! Har du tryckt i dig sååå mycket tårta?! Jag gillar människor med!

Rosornna är ju helt crazy - har aldrig sett Austinrosor i snitt, vilken grej. Vad har du gjort med dem?

Håller på att vänja mig vid nya rutiner nu när jag börjat jobba ordentligt igen, det tar sin lilla tid, bloggandet får stå tillbaka nu. Men det är roligt att ingå i ett sammanhang och känna sig uppskattad, dessutom är de jätteglada att jag vill och kan hjälpa till med inredning och blommor, som en bonus liksom!

Jag slår en signal en kväll!

Kramar
Lena

rosenskära sa...

...jag gillar människor med aptit, skulle det ju vara! Och "rosorna"...

/L

Beas sa...

Ett varmt grattis i efterskott....och var det verkligen tårtan och sötsakerna som gjorde det? Var det inte en jobbrelaterad åkomma....i alla fall får jag hjärtklappning av bilderna på dina vackra, vackra blommor!!!