tisdag 25 september 2007

Mina favoritblommor

Snödroppe, pärlhyacint, liljekonvalj, viol, kungsängslilja, pion, engelsk ros, lavendel, kantnepete, stockrosor, förgätmigej, stormhatt, fingerborgsblomma, riddarsporre, akleja, malva, salvia...

Jag älskar att åka på trädgårdsutflykter och blir lika begaistrad varje gång jag ser en välskött och fint komponerad rabatt. Min man hänger med, vi fotograferar rondeller, tar fröer och planerar.

Riddarsporre en av få blommor som är riktigt blå naturligt.

Mina bästa kap är stockrosorna från Monets Trädgård, de blir nog uppemot 3 m höga.
Nån som vill ha en frökapsel? Isåfall så skriv en rad här i bloggen:-)

2 kommentarer:

Julias vita drömmar sa...

Haha! Det tar jag verkligen som en komplimang från experten själv! Undebar Ica maxi shopping! KRAM

Anonym sa...

Åh, vilken underbar sida! (Jag hittade hit via Jonnas blogg.) Jag har lagt upp Kronblad & Lantliv som Favorit och kommer sakta men säkert att gå igenom ALLA sidor! Så härligt, speciellt en sådan här grå och disig dag.
TACK!