Behöver sol

Jag har tjatat om semester en tid. Vet bara inte när det ska bli möjligt. Tänkte att januari är en bra månad eller i början av februari så vi hinner hem till alla hjärtans dag. Eller lite innan påsk.

Den massiva reklamen från resebolagen fungerar verkligen, jag står inte ut med det här gråa trista vädret och vi behöver verkligen ses hela familjen och vara lediga tillsammans. Jag vill se barnen leka på stranden och äta glass och melon med sand på.

För att få till det praktiskt måste jag hitta någon som kan ta hand om butiken i två veckor.
Tyckte jag hade kommit på bra datum men då skulle jag visst ställa ut på bröllopsmässan. Alltid något som kommer ivägen. P säger att han höll på att ramla av stolen när jag sa att jag ville ha hjälp med montern på fredagen, han påstår att han har bokat en resa redan. Vet inte om det är sant eller om han luras.


Han lurades - kul skämt. Jag har fixat hjälp nu, min gamla klasskompis Anette kommer hit från Kristianstad och passar både hus och butik, så himla schyst av henne att vilja komma och av hennes chef att "låna ut" henne.


Så nu letar jag resor och lägger ut saker på blocket så den kan finansieras.
Hellre 3 tvillingvagnar på blocket än trångt i garaget.
Det blev ett bra tillskott till reskassan igår för P vann 7700 på travet.
Håll tummarna för att vi kommer iväg.


Glassätarna

Kommentarer

Populära inlägg