Vårteckensutmaningen



Nu ska jag ge mig ut i kylan och leta efter nya vårtecken. Här kan du läsa mer om utmaningen och anmäla dig om du vill vara med:
http://humlebacken.blogg.se/2009/march/varteckensutmaningen.html


Jag vet redan ett vårtecken men det är nog inte riktigt vad Vivi är ute efter. Citerar Sven Melander som Rulle "nu är det vår - då pippar alla djuren" Helt ok, de får väl hållas, men nu har det hänt här i vår egen hall. Inte helt bra. Sa till P att nu får du nog se upp så vi inte får hundvalpar, han svarade att så tidigt löper inte tikar. 3 dagar senare var det klippt. Jag läste på lite och man ska vänta till 2:a eller 3:e löpet innan en tik bör bli dräktig. Han pratade med veterinären (tänkte det fanns någon spruta eller dagen efter piller) som sa att vi skulle vänta och se. Vi väntade och för någon vecka sen var hon helt plötsligt fet som en tunna (eller om jag var som en ko ser hon ut som en get) med världens tuttar. UL förra veckan visar att hon är full med valpar, minst 6 stycken. Nu letar jag snygga valplådor, vi ska bygga en ikväll, det kommer att hända i veckan. http://www.flickr.com/photos/deaconswood/2347028423/

Vi gissar att det är vår gamle labbe som är pappan, då blir det en Labradinger eller Springador.
Det ska bli så spännande att se hur de ser ut.
Färgerna kan bli hur som helst, hon är vit och svart och han är svart men båda har bruna syskon.
När man känner på hennes mage så sparkar det. Nu längtar vi hela familjen. Vi ska göra det riktigt fint för dem.

Är det någon som är spekulant på en hundvalp så hör av er...

Kram Jea

Kommentarer

Unknown sa…
Ojdå, så det kan gå;-)
Nu fick du mitt valphjärta att bulta....åhhh, tänk om jag skulle kunna övertala mannen:-)
Återkommer i frågan.
Förstår att ni är förväntansfulla.
Kram
rosenskära sa…
Hahahahahaha! Sven Melander har ju så rätt, vårkänslorna drabbar både här och där! Sex stycken oplanerade valpar...? Wow.

När ska det vara dags enligt UL?

Kram/L
Anonym sa…
Jo du, det var väl ett vårtecken som heter duga... håller tummarna för att det går bra alltihop!!
kramis
Åhh... små hundvalpar....! Då får du inte visa bilder här på bloggen för då är det väl klippt. Jag äääälskar små hundvalpar. De är nästan omöjliga att stå emot!! Fast jag klarar ju knappt att ta hand om den hunden jag har så det är verkligen uteslutet... :(

Men gud så mysigt!!

Kram Jenny
Tessan sa…
Myspys med valpar!
Jag gjorde reklam för de kommande små i svågerns familj. De är 3 mot 1. Och 1:an är ganska envis och tjurskallig (en Hallberg-gen). Men de tre längtar efter vovve igen. Jag återkommer ;-)

Populära inlägg